Reis naar Oekraine - Reisverslag uit Izyaslav, Oekraïne van Laurens Haarlem - WaarBenJij.nu Reis naar Oekraine - Reisverslag uit Izyaslav, Oekraïne van Laurens Haarlem - WaarBenJij.nu

Reis naar Oekraine

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

09 September 2015 | Oekraïne, Izyaslav

Zo,

Vandaag maar eens vanuit Keulen-Bon naar Kiev Zuhlhany gevlogen. Een aangename vlucht gehad van 2,5 uur. Na alle paspoort controles en 5 keer vertellen wat je kwam doen kon ik naar de ontvangsthal waar een vriendelijke Oekrainse man stond met een A4'tje waar keurig 'Laurens van Haarlem Farmgate Ukraine' opstond. Na even kennis gemaakt te hebben begaven wij ons naar de auto waarmee ik naar Farmgate Ukraine vervoerd zou worden.

Onderweg kwam ik erachter dat de beste man geen Engels sprak. Daarbij kwam dus ook dat ik geen idee had wie de man was, en waar het bedrijf precies zat. De plaatsnaam die ik via mijn stagebegeleider had gekregen werd niet erkend door google maps. Avontuur 1! De auto rit begon net en ik merkte al snel dat de opmerking: je hebt je rijbewijs zeker bij een pakje boter gekregen wel eens uit Oekraine kan afstammen. Manmanman wat rijden die mensen als idioten. De wegen vielen het eerste stuk nog aardig mee, totdat we van de hoofdweg afgingen. Vanaf dit moment was de weg een grote gatenkaas en moest de beste man zich aardig inspannen om over de nog wel intacte wegdelen te manoeuvreren. Na een zeer avontuurlijke rit van 4 uur kwamen dan eindelijk aan. Farmgate Ukraine!

Op de hoofdlocatie (akkerbouw) werd ik ontvangen en ging ik met een andere Oekrainer mee naar het huis van de bedrijfsleider, Manfred genaamd. Mij werd gevraagd of ik bang was voor huisdieren. Een aparte vraag als je de studie Dier en Veehouderij volgt, maargoed. Achteraf snapte ik de vraag want toen we binnen kwamen liepen er wel een stuk of 6 honden en 4 katten rond. Manfred had namelijk als sociaal project bedacht om zwerfhonden/katten op te vangen. Het moet je hobby maar wezen.

Na even wat gegeten te hebben zijn we aan de praat geraakt en heb ik wat meer informatie verkregen over het bedrijf en de oorsprong. Hier ga ik later meer over vertellen als ik het bedrijf bij daglicht heb gezien bij alle informatie ook een beeld heb.

Al met al een bijzondere avontuurlijke heenreis geweest, wat uiteraard ook een beetje de verwachting was van Oekraine.

Tot snel!

  • 12 September 2015 - 11:38

    H.J. Van Haarlem:

    Ha Laurens, dat was een avontuurlijke reis. Maar je bent er. Ben benieuwd naar meer berichten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Izyaslav

Stage Oekraine

Stage ten westen van Kiev

Recente Reisverslagen:

08 November 2015

Laatste loodjes

10 Oktober 2015

Halverwege

15 September 2015

Eerste impressie van de veehouderij in Oekraine

09 September 2015

Reis naar Oekraine
Laurens

Actief sinds 09 Sept. 2015
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 6062

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 18 November 2015

Stage Oekraine

Landen bezocht: